Hem » Okategoriserade » Syndafloden.

Syndafloden.

Min dag började alldeles utmärkt idag. Vi försov oss, vi hade naturligtvis glömt att ställa om klockan. Man gör det liksom två gånger i året och ändå glömmer man det. Och sen som kronan på verket återkom mensen efter ett drygt års paus. Slängde i mig en skållhet kopp kaffe tillika som jag plattade håret, skippade morgonmålet och så gasade vi iväg till Ekenäs. Det uteblivna morgonmålet och syndafloden som pumpade mig tom på blod gjorde sig påminda när jag stod och trängdes på loppiset och rotade bland gamla paltor. Där va så sjukt mycket folk och så hiskeligt trångt att jag vet inte varför man utsätter sig för dylika situationer. Jag fick en smärre burn out , rafsade åt mig lite småfina saker och stack därifrån. Den resterande dagen har vi ätit, druckit kaffe och ätit lite igen och nu befinner vi oss åter hemma på de Slätska slätterna. Ska nu svepa en flaska blodsaft, några Panadol och begrava mig under duntäcket för några timmar framöver.

Det var min efterlängtade söndag det. Hur var er?

Lämna en kommentar