Hem » Okategoriserade » Working class hero is something to be.

Working class hero is something to be.

Från och med Oktober kan jag igen kalla mig för arbetande. Dagisplats är sökt, jobbet är meddelat att jag återvänder. Så vad nu? Njuta av hösten såklart. En och en halv månad kvar sen börjar vardagsrumban i denna familj. Under den månaden hoppas jag att Felicia har lämnat nattmaten på heltid. Än så länge äter hon på deltid, cirka hälften av nätterna i veckan. Helt onödigt men jag orka inte ta fighterna klockan 5 på morgon.

Samtidigt som det känns vemodigt att lämna de lata sköna dagarna som mammaledig bakom mig så ska det bli otroligt skönt att börja jobba. Komma ut bland folk och träffa andra vuxna. Tänk att mitt lilla troll ska börja hos en dagmamma. Tur att det inte kommer att bli 5 dagar i veckan. Tacka vet jag skiftesjobb och helgjobb => lediga dagar mitt i veckan.

Kommentera

