Hem » Okategoriserade » Egentid deluxe.

Egentid deluxe.

När dottern är hos Mommo och sambon är ute på gulej så har jag det perfekta receptet för en helkväll.

-Först spelar man Leona Lewis så att rutorna skakar och skrålar med så att stämbanden nästan brister hela vägen hem från Ekenäs.

-När man kommit hem tar man en lång promenad i skogen med doggen så att han säkert sover utslagen resten av kvällen.

-Där efter följer en lång dusch och mini spa.

-Sen är du redo för att bänka dig i soffan framför några avsnitt True Talent. Äta chips, godis och glass i stora lass är självskrivet.

-Om du sen orkar när det börjar mörkna kan du ta en god vän under armen och ta en drink på den lokala (och enda) puben.

-Där efter sover du en lång natt och vaknar som en ny människa sent nästa morgon. Vänder dig och slumrar en stund till eftersom det är första gången det här året som du tillåts göra det.

Jag har dock på känn att jag somnar redan halvvägs genom det andra tv programmet och sen är jag så trött att pub besöket kan se sig i aktern och jag söker mig mot sängen innan klockan slagit tie. Och sen måste jag såklart ta den där huvudvärkstabletten för att bota huvudvärken som alltid uppstår när jag är barnfri och alla spänningar släpper.

Nu ska ni ha en riktigt trevlig lördag!

 

2 thoughts on “Egentid deluxe.

Kommentera

