Hem » Okategoriserade » Hur vara alla till lags?

Hur vara alla till lags?

Idag har sambon näst sista träningen (woop woop). Det här är ju sista säsongen han spelar. Är jag en mycket hemsk sambo som nekar honom att vara borta 3-4 kvällar i veckan och lämna mig ensam med allt här hemma? Men vi kommer inte att få det att gå ihop när jag börjar jobba tre skift. Plus att det går inte att vara flere kvällar borta än hemma med snart två barn och en hund. Visst ska man få ha sina intressen, men en kväll i veckan räcker gott och väl tycker jag.

Barnen och familjen är väl ändå viktigare än fotboll?!

4 thoughts on “Hur vara alla till lags?

  1. va lättad jag blev när du skrev dehär. ha gått o tänkt att jag e den enda som sku vila begränsa min sambos fritidsintressen lite 🙂 nu har vi ju inga barn, men känns ändå jobbigt att han e borta 3-4 kvällar i veckan plus matcher på veckosluten. dessutom spelar han både fotboll o innebandy, och på vårarna o höstarna, som nu t.ex., så går säsongerna om varandra, vilket betyder att han e borta ännu mer. tilläggas bör ännu att han vanligtivs jobbar 12-timmars dagar, 6 ibland 7 dagar i veckan. så som svar på din fråga, nej du e int nån elak sambo, och jo, familjen e viktigare än fotboll 🙂

    • Va bra att ja int e den enda 🙂 Vi kompromissa att han får spela futsal under vintern 1 gång i veckan. Ska bli så skönt att känna av att man faktiskt har en sambo. O nu kanske jag oxå har möjlighet att börja gå på nån jumppa.

  2. jämställdhet finns det som begrepp ens i er värld? Ni är väl 80-talister typ, kanske kunde ni KRÄVA er egen tid..vad är det för smabos…uj

    • Jag har inte skrivit om jämställdhet. Och har jag sagt att jag inte får ta egen tid? Det får jag hur mycket jag vill. Men om han är borta 4 gånger i veckan så vill jag vara hemma med min familj de kvällar han är hemma och inte ränna runt på en massa andra projekt.

Kommentera

