Hem » Okategoriserade » Ja håhhå.

Ja håhhå.

Felicia vaknade samtidigt med Tomas imorse. Alltså kl.7. Det är så sjukt tidigt att jag höll på att få spunk. Oftast somnar hon om av sig själv. Men efter att hon stått och gormat en stund i sängen tog jag över henne till mig och tänkte att hon kanske somnar om om vi ligger där och sjunger och pajar en stund. Men icke sa  Nicke hon blev på tok för uppspelt. Och jag som bara ville mysa en stund. Somnar era barn om om ni lyfter över dem till er? Här är det helt lönlöst, funkar aldrig. Hon blir helt vild så fort hon kommer i vår säng. Vi har aldrig stigit upp så här tidigt. Och det tar ju en halv evighet innan det blir ljust ute så här års. Nej nu ska jag koka några kannor kaffe så det blir något av den här dagen.

4 thoughts on “Ja håhhå.

  1. Nu är jag ju megahemsk =) men mitt trick för att få dem att somna om är att jag säger att de får gå i egen säng om det inte vilar lite till =) Det tystnar tvärt och nästa sekund sover dom. Nu har som lärt sig, utan att jag behöver säga någonting, att man sover när jag sover =) Men alltså det är ju klart att vi stiger ju nog upp när de stiger upp, men 7 skulle jag definitivt dra till med mitt gå-till-eget-rum…Det är ju bara det att felicia förstår knappast ännu juttun med det hela….

    Kanske du bara kunde låta henne vara i sin säng? Många gånger märker de ju efter en tid att men mamma sover så kanske ja skulle lägga ner mig… och vips så somnar de! =)

    • Jonej hon fattar nog inte ännu fast jag säger en miljon gånger att det är natt. Om hon tycker att hon har sovit klar så…Alltså oftast somnar hon om efter att hon ha gorma en stund där i sin säng. Men inte idag. Efter att hon tömt hela sängen på täcke, dyna, nallar, dragit av sig alla kläder så stod hon där och stortjöt. Så det var nog bara det att hon hade sovit klart! Men 7 är aaallt för tidigt. Oftast är jag ju nöjd över att hon inte sover med oss, men på morgonen skulle det vara mysigt om hon kunde ligga där och slumra en liten stund ens, men nej.

  2. HOs oss vaknar också damen kl. 7 ibland (som i dag morse). Det funkar ALDRIG att försöka få henne att somna om i vår säng. Hon blir bara helt i esse o stiger upp o dansar o tjoar o skrattar om vi tar henne dit….

Kommentera

