Hem » Okategoriserade » Vecka 31+6

Vecka 31+6

Idag har vi hängt på rådgivningen. Min vikt har stannat av, har inte ökat ett endaste gram på de senaste 3 veckorna. Och det är verkligen konstigt med tanke på hur mycket mat och godsaker jag trycker i mig och hur lite jag rör på mig. Även Sf-måttet hade minskat med 2,5 cm. Det visar egentligen bara på det vi redan vet, att lilleman ligger lågt nere. Men hon tyckte att det ändå är bra att hans vikt kollas upp (eller uppskattas ska vi säga) på torsdag när jag ska till Tyks.

Samma sak var det ju när jag väntade Felicia. Eftersom mitt Sf-mått även då inte ökade, och inte min vikt heller, så undrade ju alla om hon alls växte där inne. Läkarna fasade över hur liiiite hon växte och pratade om igångsättning för att hon inte ökade tillräckligt. Och ut kom en fullständigt fullvuxen och fin flicka på 3180 gram i vecka 37. Inga viktproblem där inte. Så jag tror att det är lika med lillebror.

2 thoughts on “Vecka 31+6

  1. Hur mycket uppskattade de att din dotter vägde då hon var i magen? Jag är just där nu jag, de pratar om igångsättning för att bebisen inte ökar tillräckligt i vikt. Lite stressigt måste jag erkänna. De har redan nu beslutat att jag inte får gå övertid i alla fall.

    • Nu minns jag inte exakt, och hittar inte rådg.kortet, men någo 2 kg. Så vi hade ju oxå ett datum färdigt för eventuell igångsättning kring vecka 38. Så föddes hon ju ändå före det, så gissa min förvåning när dom sa att hon var över 3 kg. Jag tyckte ändå hon var världens minsta och tanigaste. Och allt funderande är nog verkligen super stressande! All lycka till er!

Kommentera

