Hem » Okategoriserade » Mental förberedelse.

Mental förberedelse.

Försöker förbereda mig mentalt inför morgondagens Tyks besök. Det är verkligen inte likt mig att gå och älta saker på det här viset. Men det är något med den här graviditeten som gör mig så känslosam, osäker och orolig. Felicias graviditet tog jag mest med en klackspark men nu känns det annorlunda. Är det för att man är mera medveten om sin kropp och dess signaler den här gången? Som min rådgivningsläkare sa ”Allting känns mera andra gången”. Man vet vad en förlossning går ut på, man vet vad man fruktar och är nervös för. Och så vet man ju hur härligt allting känns när det är över. Oj vad jag längtar dit. Nu hoppas jag bara att jag får komma hem efter morgondagens besök. Vill verkligen inte bli inlagd igen. Men har packat en liten övernattningsväska bara ifall att…

Kommentera

