Hem » Okategoriserade » Inget nytt under solen.

Inget nytt under solen.

Vi har igen överlevt en natt. Efter två duschar och två Panadol kände jag mig lite mer människa och lite mindre vingskjuten kråka och gick och la mig igårkväll. Alltid lika skönt att vakna och konstatera att det inte var dags inatt heller. Gick upp till postlådan med Hugo imorse och när jag kom in fick jag vika mig dubbel av en sammandragning. Seriously, vi har kanske 100 meter till postlådan. Så nu blir det soffan, en tekopp och en bok resten av dagen för mig. Så håller vi alla tummarna för att den här dagen blir sammandragningsfri.

För jag känner mig inte helt redo ännu. Visst är jag ganska le på att ha ryggen sjuk, revbenen sjuka, inte kunna gå normalt p.g.a foglossning. Men varje gång jag får lite kraftigare sammandragningar så kommer paniken smygande. Jag vill verkligen inte ligga och våndas i en förlossningssal ännu. Jag känner att jag gott kan vänta några veckor till innan jag får träffa lillebror.

6 thoughts on “Inget nytt under solen.

  1. Håller tummarna för dej att bebisen hålls inne ännu. Vilken vecka är du i nu? Själv börjar jag med vecka 37 idag och ingen bebis ännu…fast man trodde att den sku komma för 7 veckor sen redan! Är öppen 1,5 cm så väntar bara att de ska börja påriktigt. Är sina sammandragningar sjuka?

    • Jag är nu i vecka 34. Så man börjar ju tro att han hålls där en god tid ännu… När jag väntade Felicia hade jag lika som du, låg inne på Tyks redan i vecka 25. Och hon föddes sen i vecka 37, så kanske de e dags för dig snart 🙂 Jag har nog mer eller mindre sjuka sammandragningar hela tiden jo. Och senaste veckan har varit horribel och vi har varit till Tyks och svänga, var dom trodde att jag nog inte har så långt kvar. Men här sitter man snällt ännu bara. Jobbigt när man aldrig vet när det kan sätta igång och om det sen faktiskt är allvar och inte bara falskt alarm…

  2. OJJJ jösses va oroande de måste vara om de krånglar sådär med dig….INGET vidare med värkar sådär ändå..HOPPAS LILLE BROR hålls lite till ännu i magen.HOPPAS ni får huset sålt nu då…OM ni så vill.Nån från ön som ska komma o se på det?HA de så bra!HOPPAS du kan sova inatt!:-)))

    • Jo det är lite stressande. Man vet aldrig när det är sätter igång på allvar när jag har kraftiga värkar så här ofta som den avtar efter 2-3 timmar. Men ett par veckor sku han nog ÅTMINSTONE få växa till sig ännu. Jag har ingen aning vem det är som ska komma på visning, men vi hoppas på att de är intresserade och att någon snart nappar på det 🙂

Kommentera

