Hem » Okategoriserade » I´m ready.

I´m ready.

Fick plötsligt denna söndagmorgon värsta paniken med att förbereda inför lillebrors ankomst. Varför vet jag inte, bara en känsla som kom över mig. Men det är ju bra att vara ute i god tid för en gångs skull. Så jag har bykt minikläder. Plockat fram minihalaren och små yllekläder. Lagat rum i byrån och fyllt den med små klädesplagg. Tömt mammalådan och nu ska jag bara ombona den och bädda den. Skötbordet har ju inte ens hunnit flytta ut här emellan så det står förberett. Alla trasor, små lakan och handdukar är invikta i lådorna. Ja, jag tror att jag har fått till det mesta. Tänkte nästan hänga upp vaggan i vardagsrummet men då stoppade Tomas mig. Det lär vi hinna med sen.

Jag är förberedd och redo. Nu kan du komma när du vill lilleman. Helst inte i värsta snöstormen som din syster dock.

Till och med bb-väskan är packad med det nödvändigaste. Så nu är det bara att greppa den i förbifarten och rusa iväg när det är dags.

Kommentera

