Hem » Okategoriserade » Jag och amning.

Jag och amning.

Jag tycker om att amma. Jag vill amma. Jag ska amma så länge jag kan. Amning är mysigt, rogivande och gratis.

Men, alltid dessa men. Jag blir så in i helsikes trött av det. Varje gång jag sätter mig ner med killen och börjar amma honom så har det samma effekt som om jag skulle springa med huvudet före in i en betongvägg. Jag blir helt lamslagen, hungrig, törstig och orkeslös.  För att inte prata om amningshjärnan som kan jämföras med lindrig demens. Jag pratar osammanhängande och hackigt om jag ens minns vad det var jag skulle prata om. Om vi åker iväg nånstans måste jag kolla två gånger att jag har båda ungarna med. Skulle inte förvåna om en är kvar på parkeringen en vacker dag.

Men jag ska ändå kämpa för den här amningen. Så jag börjar med att köpa amningste (om man får tag på det här på ön vet jag inte). Så får vi se sen.

4 thoughts on “Jag och amning.

  1. Jag blir också så där trött när jag ammar. Det känns som all ork rinner ur mig och jag blir sömnig och matt. Just nu är jag frustrerad över amningen för dottern vill mest av allt bara gråta då hon ska äta. Jag tror det är magen som jävlas så hon får aldrig riktigt ro att äta, utan äter fem minuter och sedan börjar hon gråta och sen är liksom den amningssessionen helt förstörd.

    • Precis sådär var det för mig och Felicia oxå. Hon åt korta stunder sen började hon gråta och streta och spände sig som en banan och kastade huvudet hit och dit. Det var super jobbigt att amma henne. Båda grät vi nästan varje gång. Så efter 3 månader sket jag i det. Den här gången funkar det SÅ mycket bättre förutom att jag blir trött då 🙂

Kommentera

