Hem » Okategoriserade » Ny vecka.

Ny vecka.

Och nya krafter. Känner mig mycket utvilad och glad efter helgen. Jag känner att jag orkar vara en bra mamma med gott tålamod som snällt läser samma bok om och om igen för en flunssig dotter. Det jag kände i fredags efter en mardrömsvecka utan dess like var allt annat än lugn och sinnesfrid. Den här måndags förmiddagen har gott över alla förväntningar. Vi har läst Barbapapa boken hundrafemtielva gånger, sett lite på Mumin, byggt med klossar och städat (läs: Felicia river ut allt från alla lådor hon kommer åt och jag radar in igen). Men det känns bra. Kanske det inte är så jobbigt att vara tvåbarnsmor sen heller…Nu ska jag inte överdriva för mycket innan följande tumult utbryter. Men just nu i denna stund känns det ganska härligt.

Kommentera

