Hem » Okategoriserade » Skräpnätter.

Skräpnätter.

Felicia som alltid sovit så bra och jag har skrytit med hur duktigt hon sover i eget rum och hur lätt hon är att natta och så. Men sen hon var förkyld för ett tag sedan och då sov oroligt så har hon inte hittat tillbaka till sina gamla rutiner igen. Hon blir helt hysterisk när vi för henne till rummet och lyfter henne i säng. Trots att vi alltid gör på samma sätt (läser en saga, sjunger lite, godnatt, släcker lampan och går ut). Så fort jag lyfter baken från stolen så gallskriker hon och hon slutar inte. Man är tvungen att sitta där tills hon somnar. Det kan ta 5 minuter, en halv timme eller en timme. Och skulle hon helst ligga still och försöka sova men nej. Hon sparkar i spjälorna, kastar tuttarna i golvet, skriker och har sig fastän man sitter tålmodigt där brevid.. Jag förstår inte vad det är med henne. Hon har aldrig varit så här förut.

Inatt vaknade hon 02.30 och skrek och skrek och skrek. Så Tomas fick lov att lägga sig inne med henne och sova resten av natten där. Alltså vad är det med henne? En av fyra hörntänder kom fram i samband med flunssan hon hade men de tre andra lyser ännu med sin frånvaro. Kan det vara dom som bråkar? Men hon äter och är lika glad som vanligt dagtid. När börjar barn drömma på nätterna? Jag menar kan hon drömma mardrömmar eller annars bara vara ”mörkrädd”. Det har hon isåfall från mig, jag hatar ju mörker och är husrädd som få. Jag tycker riktigt synd om henne när hon är så där ledsen/otrygg. Och jag hoppas och tror att det är en fas som allt annat.

Och sen det där med dagsvilan som vi skippade igår. Hela dagen gick bra och hon begärde sig aldrig till sängen. Men sen lyckades hon somna 5 minuter i bilen när vi var borta när det var husvisning. Och nattningen var ju ett kapitel för sig igen….Suck!

Kommentera

