Hem » Okategoriserade » Vad är det för en dag?

Vad är det för en dag?

Det är ledig dag. Och inte bara ledig dag det är ledig vecka. Det smakar ordentligt bra med långledigt efter fyra nattskift. Är svimfärdig av trötthet men glad och lättad över att inkommande vecka stavas S E M E S T E R!

På måndag börjar Tomas jobba efter att ha varit 5½ månad hemma (vart for den tiden?) och det blir jag och barnen ensamma hemma igen. Kommer att kännas super ovant att måsta sköta allting själv. Det har verkligen varit en så skön tid att ha haft Tomas hemma och delat på alla sysslor.

Inkommande vecka är det ännu lata sköna dagar men sen sista veckan i mars börjar inskolningen hos dagmamman och sen är det slut på de sköna dagarna. Sen börjar vardagsrumban med hämta, lämna, handla, laga mat. Stressa, stressa, stressa. Jag kan inte påstå att jag ser fram emot det men det kommer nog att bli bra när vi vänjer oss och allting börjar löpa.

Men nu ska jag njuta av min semestervecka!

Kommentera

