Hem » Okategoriserade » Nojig.

Nojig.

Lade två barn med 39 graders feber att sova igår. Jag vet inte hur  många gånger jag sprungit in och tittat till dem inatt, har inte alls kunnat sova själv. Klockan 04.00 ropade Liam och han hade då 39,4 grader och var varm som ett batteri. Han somnade om mellan oss och en stund senare kom även Felicia över till oss. Så resten av natten sov jag fastklistrad mellan två värmebatterin. Täcken är så överskattade.

På morgonen fortsatte Liam att tempa och Felicia bajsar fortfarande vatten (ursäkta detaljerna). Hon har nu alltså inte hållt kvar just något i magen på två dagar. Hur länge ska man avvakta och vänta innan man söker hjälp?

Just nu sover hon och före det åt hon två skedar soppa och drack vatten. Själv har jag ont i magen för att jag oroar mig så in i norden.

7 thoughts on “Nojig.

  1. Tecken på att ett barn börjar vara torrt (bla)
    – Trött, hängig och apatisk
    – Ingen urin kommer
    – Då du trycker på magskinnet blir det kvar en ”grop”, huden drar sig inte tillbaka som annars

    Var nämligen själv just med om samma situation, dock inte pga magsjuka utan drickvägrande flunssigt barn. Klarade oss undan dropp nippa nappa. Köp Osmosal på apoteket är mitt råd! Hoppas det löser sig fort!

    • Jag gick nog i dropp tankar jag också. Men som tur stabiliserade sig magen och hon blev bättre. Men fy vad orolig man blir när barnet bara ligger slapp och slö på soffan timme efter timme. Osmosal har inhandlats till nästa gång det kan behövas!

  2. Vi hade också just magsjukan allihopa, men Edvin kakka flytande ännu nästan en vecka efter att han insjuknat. Vi var till läkare och hon sa att de kan fortgå ännu en vecka på det. Så länge han drack och annars verka må bra, så gjorde det inget att han inte åt. Gefilus produkter och laktosfria mjölkprodukter. Efter magsjuka med ripuli så kan man utveckla sekundär laktosintolerans en liten tid efteråt. Tarmludden, du vet 😉 Nu e habs mage

    • Ja nog har dom båda ännu lös mage men inte vattnig avföring. Och så är dom avsevärt piggare. Fy vad grymt det är när det drabbar de små! Felicia äter nog inte ännu men dricker så jag får väl vara tålmodig bara 🙂

  3. Nu e hans mage så gott som frisk, men dålig matlust har han ännu. Alltid haft iofs.

    Hoppas barnen kryat på sig redan!

  4. Ack dessa sjukdomar. När man e frisk från en kommer följande. Nu har Edvin hurja flunssa på gång istället. Hosta och snuva. När skall värmen anlända?!

    Men prova på laktosfria produkter ett tag ellet sen barnuggi (Kidius gefilus yoghurt). Genast blev Es mage bättre!!!

    • Ja nå vi har ju varit superfriska hela vintern. Knack knack! O de e egentligen första gången som Felicia e sjuk i hela sitt liv (om man räknar ort lite snuva) o Liam samma (men han e ju ännu så liten). Så lätt ha vi ju sluppit undan (det där borde ja int säga högt).

      Jag ska testa med laktosfritt. Tack för tipset!

Kommentera

