Hem » Okategoriserade » Blöjfri.

Blöjfri.

Vi har haft blöja till Felicia mest för säkerhetskull senaste halvåret. Men efter spysjukan så har hon vägrat gå på pottan. Varför vet jag ej. Men så för någon vecka sedan så tappade jag nerverna på i vilken rasande takt blöjpaketen tar slut i vårt hus. Så jag tog bort blöjan av henne utan vidare. Och några dagar senare var hon helt torr och har alltså varit det nu några veckor. Dag och natt.

Nu kan man ju fråga sig varför jag inte har gjort detta tidigare. Enbart av lättja är det ju, jag har inte orkat ta tag i det. Men så här i efterhand så gick det ju så himla enkelt. För att inte snacka om vilken lättnad för ekonomin med bara ett blöjbarn nu. Men Liams blöjor får vi ta itu med i sommar. Nu behöver jag paus från allt vad potträning heter en tid.

7 thoughts on “Blöjfri.

  1. Duktigt Felicia! Här går det lite trögt med att bli blöjfri. Linus hade en period då han jätte gärna gick på pottan. Sen ändrades det o han totalvägrade! Nu är det lite från och till. Vissa dagar begär han själv att få gå på pottan. Men mitt mål är att få honom blöjfri under sommaren o innan augusti då bebisen föds. 🙂

    • Felicia hadde också en period när hon totalvägrade gå på pottan. Vet inte varför. Till sommaren blir det säkert lättare för Linus att träna när han kan kisa ute. Lycka till 🙂

  2. Jess så skönt!! Här har Moa blöja ännu på natten men borde kanske börja lägga trosor på henne istället. Själv sku hon vela ha trosor då också så det är väl bara att tuta o köra.

    • Joo tuta o kör bara. Vi satte ett ”kisilakan” i sängen för säkerhetsskull men hittills ha hon klarat sig. Ett par nätter ha hon begärt sig till pottan men annars varit torr.

Kommentera

