Hem » Uncategorized » Fyraåringen och mat.

Fyraåringen och mat.

Felicia är inte så där jätte matfrisk om vi säger så. Det går inte att laga en mat som inte innehåller något som hon kväljer av. Samtidigt som detta retar gallfeber på mig så förstår jag henne. Jag var precis likadan själv när jag var yngre. Kinkig som få men som tur har det växt bort och idag äter jag i princip allt.

Så vad ska jag göra? Mos som hittills har varit ett säkert kort så vägrade hon idag och jag såg att hon fick rysningar och spottade ut allt på tallriken igen. Man vill ju ryta att sådär gör man inte i matbordet men det hjälper ju föga. Vi har verkligen alltid ätit rätt så varierat och alltid hemlagat. Tidigare har hon ätit helt okej men nu verkar det inte finnas någon hejd på hennes idéer. Jag håller på att få något fel med det här matvägrandet!!

Dagens saldo so far: Ingen frukost. En morot till lunch. En banan till mellis. Middag återstår att se.

Har ni några bra tips eller sympatier?

Kommentera

