Hem » Uncategorized » JULLOV!

JULLOV!

Precis vad vi eller rättare sagt barnen behöver nu. Tre veckor ledigt från alla dagisbobbor. Sova länge om morgnarna, ta det lugnt och vila upp sig inför vårterminen. Tror inte att det blir någon sportlovsledighet för våra små så vi får ta ut allt nu.

Vi vuxna har ju dock ingen vintersemester men vi pusslar med våra lediga dagar och med röda dagar så att barnen får ett långt jullov. Fördelen med att en av oss jobbar skiftesjobb. I smyg har jag dock redan länge planerat när jag ska önska min sommarsemester. 2 år utan semester börjar ta ut sin rätt. Hade ju mina 5 semesterdagar i våras men det känns avlägset kan jag lova.

Men nu först jullov för hela slanten. Ute är det påfruset och så där härligt krispigt. Vågar man kanske hoppas på en vit jul after all?!

Kommentera

