Hem » Uncategorized » #mittbästajag2015

#mittbästajag2015

Under den hashtaggen på Instagram kommer ni hädanefter att hitta alla mina bilder inom ramen för min väg mot att bli en bättre version av mig själv. Den trötta, gnälliga, skrikiga pubertala tonåringen jag har varit det senaste året gör jag slut med här och nu. Hon är inte okej. Det är inte okej att behandla sin kropp som skräp. Allting påverkas av en dålig livshållning. Vikten, den inre känslan, humöret, välmåendet, utstrålningen, psyket. Hela familjen påverkas ju egentligen. Not okay!

När jag ser tillbaka på det senaste året minns jag mest hur förskräcklig jag har varit mot mig själv och mina närmaste. Jag har varit trött för det mesta. Sovit dåligt p.g.a att jag har prioriterat dumma TV program framför sömn. En ond cirkel var jag trott att jag inte behöver sömn. Haha, hur kunde jag tro det?! Jag har stundvis försökt äta nyttigt och sunt men det har med tiden runnit ut i sanden och så har jag varit där i smörgåsträsket igen. Eller i ”inte hunnit äta alls” träsket. Ingetdera träsk är bra för att jag skall fungera bra och vara en trevlig, resonlig människa.

Jag har nog aldrig varit så här pepp på att ett nytt år snart skall börja, jag känner mig full av vilja och energi. Nu hoppas jag bara att jag orkar hålla kvar glöden och orkar kämpa. Jag har gjort det förr men alltid trillat tillbaka i soffhörnet igen. Den här gången tänker jag  dock löpa hela linan ut. Jag SKA bli mitt allra bästa jag 2015.

One thought on “#mittbästajag2015

Kommentera

