Hem » Uncategorized » Sommarhälsningen.

Sommarhälsningen.

Jag tänker inte skriva att jag är tillbaka. För det kanske jag inte är. Jag tänker inte lova ett inlägg om dagen eller guld och gröna skogar. Jag tänker endast skriva ner mina tankar och iakttagelser lite nu och då. När känslan är den rätta. Kanske en bild nu och då.

Det senaste året eller åtminstone halvåret har tagit på krafterna mer än jag velat erkänna. Jag vet inte vad det är som har kört mig i botten men så gick det. Juli kom och med den den efterlängtade semestern. Äntligen en andningspaus tänkte jag. Jag vilar upp mig den första veckan så kan vi göra en massa roligheter sen tänkte jag. Vädret var ju som det var och det blev så att jag vilade bort tre veckor. Som ett spädbarn  sov jag 12 timmars nätter och där till en timme varje eftermiddag. Visst hann vi göra våra utfärder men fokuset förblev på sömnen. Jag åt inget godis och såg ingen serie till mitt i nätterna som jag hade fantiserat att jag skulle innan semestern.

Nu har jag tagit mig ut på andra sidan om vi säger så. Den enorma tröttheten är ett minne blott. Jag orkar fokusera på annat än jobbet igen. Och det är så skönt. Vad jag vill säga med detta vet jag inte egentligen. Kanske att ta tröttheten på allvar innan den slukar dig? Jag fattade nog aldrig hur trött jag var. Som en maskin gick jag an på högvarv hela tiden. Prestera, prestera, prestera. På alla plan hela tiden. Inte sunt för fem penni.

Jag vet inte om jag har kommit till nån slags insikt om hur jag vill leva mitt liv. Men åtminstone har något börjat gro. En plan kanske. Några spridda tankar. Tankar som har fått mer och mer fotfäste under sommaren.

Hur som helst skall ni ha en riktigt skön fortsättning på sommaren. Eller början på sommaren kanske man kan säga?

Kommentera

