Hem » Uncategorized » Älskade vardag.

Älskade vardag.

Barnen i det här huset har snart haft tre långa månader sommarlov. En vecka kvar innan vardagen återkommer med dagis och allt vad det innebär. Jag längtar efter vardag och rutiner. Felicia har speciellt de senaste veckorna pratat varje dag om dagis och att hon saknar sina kompisar. Det är endast Liam som är en riktig hemmaråtta som inte är så impad av dagisstarten. Han kunde säkert ha sommarlov året runt.

Så igår morse började jag inventera garderober och byrålådor. Kunde med glädje konstatera att det enda barnen behöver inför den kommande säsongen är höst-/vinterkängor. Annars fanns det av allt i lagren. Bra för ekonomin.

Så på tisdag nästa vecka kör det igång. Det enda som lite gnager mig är att Liam skall börja på stora sidan. I en större grupp med både äldre och yngre barn. Han har ju aldrig riktigt tokgillat dagis så jag förbereder mig på gråt och tandagnisslan första tiden. Samtidigt som jag tycker att han har vuxit och blivit en så stor pojke över sommaren. Men inte är man så stor sem heller när man är 3,5 och skall kastas in i en ny stor grupp med en massa främmande människor. Försöker intala mig att allt har sin tid och att det nog säkert går bra. Men det där stackars mammahjärtat som skall oroa sig så fruktansvärt i förväg redan.

Vardag blir det oavsett och det skall bli så skönt. Jag är en rutinmänniska som fungerar bäst när vardagsrumban är i full gång. Allt för lång semester eller ledighet gör mig allt för slö och asigt. Det låter säkert helt knäppt men så fungerar jag. Därför har den här början av hösten alltid varit min favorit tid på året. Nystart, ny frisk luft i lungorna och så kör vi!

Kommentera

