Hem » Uncategorized » Listan vecka 19.

Listan vecka 19.

Tänkte passa på att fylla i den här listan nu när vi närmar oss halva tiden. Vecka 19 (18+0) idag. Minns att jag fyllde i den i tidigare graviditeter också så kan ju vara kul att jämföra någon gång kanske.

Halsbränna: Japp, så gott som varje dag lindrigt. Klarar inte alls stark mat, grillmat som är jätte flottig, pizza etc.
Ryggbesvär:
Njä, kanske en aning ibland på jobbet men inget värre.
Bäckenbesvär:
Känner nog av ömma fogar om jag jobbat ett 12 timmars pass men inte just annars.
Muskel och vadkramp
: Noup.
Åderbrock:
Nej och hoppas jag inte får heller.
Nästäppa:
Inte speciellt. Har varit förkyld en sväng i september men det hör väl till.
Urinvägsinfektion: Nej, har aldrig i hela livet haft uvi.
Känsligt tandkött: 
Jo lite nog. Blöder lätt.
Bättre hy och hår:
Kanske en lite aning bättre hår, tjöckre tycker jag. Hyn är som vanligt.
Illamående:
Tack och lov har det försvunnit. Om jag sover dåligt eller slarvar med maten så kan jag nog känna av det. Speciellt efter nattjobb brukar det göra sig påmint
Viktökning: 1 kg.
Trötthet: Den sitter nog i. Inte lika hysteriskt som i början men nog är jag tröttare än vanligt ännu och föredrar oftast sömn framför andra kvällsaktiviteter.
Upp och ner i humöret:
 Väldigt. Vissa dagar är det ingen hejd på mitt ombytliga humör. Medan jag andra dagar är lugn som en filbunke och tar allt med en klackspark.
Strimmor på magen:
Nej, har aldrig fått det. Och hoppas att de håller sig borta även denna gång.
Putande navel: D
en har inte ploppat ut ännu. Skulle vara konstigt eftersom magen inte börjat växa just alls ännu.
Svullnader:
Nej
Yrsel:
Jo lite nog. Men är ganska van vid lågt blodtryck och att det ”huimar” i huvudet så det är inget jag lider av direkt.
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar:
Inte det minsta. Fryser som en hund dygnet runt.
Blodbrist/ järnbrist:
Nej inte ännu, förra veckan var Hb 131
Sammandragningar:
Inte sjuka sammandragningar ännu men visst känner jag av dem vid ansträngning.
Sömnproblem:
Verkligen inte. Sover som ett spädbarn så fort jag lägger ner mig.
Nytt konstigt matbehov:
Mandariner och fullkornsskorpor för tillfället. Mos och mannagrynsgröt hänger också med ännu.

Kommentera

