Hem » Uncategorized » Vecka 33+3

Vecka 33+3

Märkte nyss att jag fyllde i den här listan senast i vecka 19. Känns som en evighet sen men samtidigt som igår. Så här kommer en ny uppdaterad lista, kanske den sista.

Halsbränna: O ja, varje dag varje stund nästan. Värsta då jag böjer mig ner och när jag lägger mig på kvällen. Rennie är hjälpen i nöden!
Ryggbesvär:
Nej, inte nämnvärt.
Bäckenbesvär:
Känner nog av ömma fogar men inte är det så farligt. Värst då jag skall kravla mig ur sängen på morgnarna.
Muskel och vadkramp
: Har haft några grymma vadkramper ett par nätter.
Åderbrock:
Fortfarande inte, skönt.
Nästäppa:
Har haft lite snuva och varit täppt ända sen innan jul!! Får fnatt snart.
Urinvägsinfektion: Nej, inte ännu heller.
Känsligt tandkött:
Inte märkbart längre.
Bättre hy och hår:
Båda är som vanligt. Kanske en aning tjockare hår.
Illamående:
Ibland i samband med halsbränna men inte annars. Så himla skönt!
Viktökning: 10 kg.
Trötthet: Kanske inte trött så att jag behöver sova så värst mycket. Mera liksom orkeslös och utmattad av minsta lilla.
Upp och ner i humöret:
Ganska jämn i humöret. Ganska lugn över lag. Har liksom ingen ork att jaga upp mig över småsaker.
Strimmor på magen:
Nej. Verkar ha bra spänst i huden med tanke på hur himla uttöjd magen är nu som bäst och den håller ihop än så länge.
Putande navel:
Ja, den ploppade ut för någon vecka sedan.
Svullnader:
Nej
Yrsel:
Inte så värst.
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar:
Har börjat ha ganska varmt senaste tiden.
Blodbrist/ järnbrist:
Lite lågt Hb trots att jag ätit Obsidan nu i några veckor så var Hb endast 106 härom dagen.
Sammandragningar:
Hade ju så mycket sammandragningar även i serier där kring julen att de sjukskrev mig. Nu senaste vekan har det dock varit ganska lugnt.
Sömnproblem:
Inte. Sover så gott hela natten och även ibland på dagen.
Nytt konstigt matbehov:
Har väldigt svårt att äta över lag p.g.a halsbrännan. Men försöker äta små portioner. Har ingen direkt hunger heller. Hänger väl ihop med att jag inte gör av med så mycket energi på sofflocket. Dricker massor av mjölk, det lindrar så bra och är så gott.

Kommentera

