Hem » Uncategorized » Innan förlossning.

Innan förlossning.

Hur har ni alla där ute mått dagarna innan förlossning? Några speciella tecken eller en känsla av att det skulle vara på g? Eller har det bara plötsligt startat utan att ni haft de minsta föraningar?

Ja har senaste dagarna varit totalt slut. Slut som i slutkörd och matt i hela kroppen. Yr och svimfärdig så fort jag står upp en längre stund. Fötterna börjar svullna till en aning, eller mera vaderna. Hormonerna rusar mer än vanligt och jag är lite mer nedstämd och gråtfärdig. Inte sådär kolugn som jag varit hittills. Halsbrännan har tagit sig till en ny nivå och jag klarar knappt att äta någonting längre.

Mina sammandragningar kan jag ju inte referera till och inte heller mensvärken eftersom bägge har hängt med en god tid redan. Men flytningarna har ändrat och jag misstänker att slemproppen har börjat lossna. Ursäkta detaljerna men jag är så mitt uppe i det här nu att jag kan inte fundera på så mycket annat.

Och sen är det bara den här känslan av att jag tror att det snart smäller.  Om inte annat så spricker jag. Det putar så förskräckligt nu att snart öppnar nog bebis en lucka på magen och kliver ut. Det är nämligen så Liam tror att hen skall komma till världen. Och jag börjar vara beredd att hålla med honom.

7 thoughts on “Innan förlossning.

  1. Min flicka e född v.38. Nå på läkar kontrollen va sitution dit nere sama när ja vänta på hon så tänkt jess han komer säkert o koma tidigare. Nå sen had ja sammandragningar o mensvärk o allti nu o då. 37+4 kände rådis tanten att ja va öppen ti 1finger o slempropp lossnar hela tiden. Oj va man blev glad att snart händer de 😄. Me dom två andra ja slemproppen lossna hel o de ha satt igång inom 1dygn. Nu lossna den i fler veckor, va trött o slut o tänkte ofta att nå nu men NEJ! Ti sist satt dom de ju igång o då va ja ju en dag över tiden, så lärde mej att de kan vara sååå olika fast man har symptomer m.m. Störande va de 😄 Om de blir 4:de nångång så tror ja int på någo först sen när de e igång 😁

  2. För mig har det alltid börjat helt plötsligt utan förvarning. Med Adde hade jag inte minsta känningar före och nu hade jag ju istället i flera veckor förvärkar och skit men inget hände ändå. Det är nog spännande den där sista tiden, och ganska nervprövande när man bara går och känner efter 😁

    • Jo förvärkar vet ja ju verkligen va e. Men sånt där annats som illamående o sånt ha ja int haft tidigare gånger. Jaa hoppas så att de int e allt för många veckor kvar 😊

  3. Med Linus hade jag lite smått känningar på dagen. Inte någo mycket. Men genast jag rörde på mig lite mer fick jag små värkar. Sen på kvällen mitt i allt kom de med 5 min mellanrum. Hade inte någo känningar alls före. Med Felix var det inte heller någo förberedelser utan mitt i allt for vattnet och ett par timmar senare kom värkarna med full fart. Inga känningar före alls.

    • Ja ha ju int direkt haft nå känningar mes dom andra. Men nu ha ja mått illa senaste dagarna o haft en massa konstiga krämpor. Blir jobbiga veckor om man ska må så här ännu 5 veckor.

Kommentera

