Hem » Uncategorized » Kvällsjumppa och (illa)måendet.

Kvällsjumppa och (illa)måendet.

Varje kväll har babyn i magen jumppa mellan ca 20-22.00. Hen brukar köra igång när jag sätter mig ner och nattar barnen. Och det är inte lite vad den spärtar på för tillfället. Huvudet har ju varit neråt sen länge redan men den buffar med fötter och baken uppåt mot revbenen något fruktansvärt. På höger sida buktar mina revben ut på en punkt. Sjukt och det gör även helt sjukt ont.

Annars är måendet ganska uselt om jag ska varavhelt ärlig. Det är ju dumt att gnälla men så är det nu bara. Idag har jag mått illa större delen av dagen. Vaknade redan 7.15 och bad Tomas hämta kex och saft åt mig.  Helt som i början av graviditeten när jag låg och kved från morgon till kväll i sängen. Asigt!

Så värst mycket har vi inte uträttat idag. En sväng till parken så att barnen fick utöva lite gyttjebrottning (finner inga ord för att beskriva mitt hat mot det här vädret) och så bastukväll på det. En skön slapparsöndag helt enkelt.

Imorgon har jag 35 veckor jämt och det betyder att vi får fara till Lojo och föda. Mitt sista delmål med den här väntetiden är där med uppnått. Halleluja!

Kommentera

