Hem » Uncategorized » Barnens tankar och föväntningar.

Barnens tankar och föväntningar.

Jag tror att barnen börjar ana att det är ganska nära förlossning nu och att de så småningom ska få hem sitt lilla syskon som de väntar så på. Dom ser att jag inte mår riktigt bra och så hör dom ju att vi planerar en vecka framåt i taget vem som kan agera barnvaktsjour. För tillfället har vi det safe ända till söndag kväll dygnet runt på den fronten. En vecka i taget framåt. Skönt åtminstone att dom är lugna och trygga med vem än det blir av Mommo, Fammo och Faffa, Lina och Tobbe eller Gamla Fammo.

Varje dag efter att vi har ätit middag och jag lägger mig på kökssoffan en stund innan jag dukar av kommer någon av ungarna farande med läkarväskan och skall kolla upp babyn. Det lyssnas på hjärtljud och mäts blodtryck. Liam ber mig alltid gapa för han påstår att han ser babyn nere i magen om han lyser ner i min hals. Han har nog också sett att det är en pojke. Viktigt är det också att kommentera vad jag äter och undra om babyn månne tycker om köttbullar o.s.v. Det är nästan som på rådgivningen med mina två hälsovårdare här hemma.

Liam då som sagt är helt inställd på att det är en liten pojke medan Felicia alltid pratar om hon. Namnen har de självklart också klara. Felicia vill att lillasyster ska heta Ida eller Emilie. Och Liam vill att lillebror ska heta Broccoli, Batman eller Björnis. Ja som ni ser så fantasin är det inget fel på. Dock behöver vi som tur inte smakråd eftersom namnen varit klara länge redan. Återstår nu bara att se vem det är som bor där inne.

Vecka 35+2 idag alltså.

4 thoughts on “Barnens tankar och föväntningar.

Kommentera

