Hem » Uncategorized » Vecka 35+5.

Vecka 35+5.

För den uppmärksamma är det idag samma vecka som Liam föddes i för 4 år sedan. Även då skottår. Även då föddes det kungliga barn kring samma datum. Mycket påminner och ger mig flashbacks men likväl sitter jag här ännu. Igår hade jag värkar med 10-15 minuters mellanrum nästan hela dagen. Inte så kraftiga men så att jag ändå gick och smygtittade på klockan då och då och fick stanna upp och andas några gånger, sätta mig i duschen, ta Panadol o.s.v.
Men så blev det natt och allt lugnade sig. Har sovit som en gris. Idag har jag bara haft några enstaka sammandragningar men istället ett grymt tryck neråt som jag inte haft tidigare.
Jag har inget emot att vänta några veckor ännu på den här lilla vännen men då vill jag må bra. För så här orkar jag inte ha det. Och det som skrämmer mig är att det kan hålla på så här flera veckor ännu om det vill sig.

Kommentera

