Hem » Uncategorized » Vecka 37+0

Vecka 37+0

image

Här sitter vi ännu i vecka 37. Graviditeten räknas som fullgången. Fritt fram att komma ut alltså. Spännande, enerverande, pirrigt. Inte ett dugg nervös bara taggad på förlossning. Jag är säkert knäpp som längtar efter själva förlossningen. Men det är en så otroligt häftig upplevelse. Smärtan vet jag ju att inte är trevlig och inte kan jag ju påstå att det är den jag längtar efter. Utan det är kicken av att känna hur kroppen jobbar och hur man får urkrafter. Och så känslan när barnet kommer och allt bara rinner av en. All smärta förvinner och kvar finns bara en massa känslor och kärlek så det svämmar över. Och mest av allt längtar jag efter att få se vem det är som är där inne.

5 thoughts on “Vecka 37+0

  1. Ja jag är nog lika knäpp, förlossningar är nog häftiga upplevelser. Känns nästan lite snopet att mina har gått så pass fort 😂 lycka till när det är dags! 😊

    • Tack! Jo samma här. Känner också att jag har blivit lite snuvad på hela förlossnings upplevelsen. Här har det ju också varit pang på med full kraft genast och vips har det varit klart 😄

Kommentera

