Hem » Uncategorized » Långa nätter.

Långa nätter.

Dagarna går fort. Med två busar här hemma så blir jag inte sysslolös. Och de dagar dom är i dagis så försöker jag ha så där lämpligt med program. Orkar inte ränna hit och dit hela tiden men lite smått nu och då.
Igår hann jag med både frissa och rådgivningsbesök.  Vi satte på skoj en läkartid åt mig till nästa vecka. Mest för att kolla läget down there,  annars är det ju ganska onödigt. Men jag har ju inte varit till läkaren sen jag sprang till mödrapoli hela tiden så. Kan ju vara intressant att se ifall något har hänt eller är på gång.

Men alltså till mitt hatobjekt nummer ett just nu. Nätterna. Sover varannan natt som en kratta. Ont i magen så jag hamnar bulla upp med dynor som stöd. Svårt att vända på hela karossen. För att inte tala om när jag skall upp till wc. Alltså jag känner mig långt ifrån smidig och smäcker kan jag säga. Som tur sover resten av familjen som små grisar så dom stör jag inte med mitt stånkas och bökas och springas. Känner mig som en pensionär när jag tassar omkring här och lägger mig på soffan, äter ett äpple, äter en ask rennie, dricker vatten, läser lite, ser på någon serie. Och sen följande morgon är jag öm i kroppen och har som växtvärk i benen. Trött är jag konstigt nog ändå inte. Mera uttråkad liksom.

Vecka 38+4 idag då. Trevligt veckoslut!

Kommentera

