Hem » Uncategorized » Sommaren som försvann.

Sommaren som försvann.

Jag vet inte med er men jag tycker att somrarna går bara fortare och fortare för varje år. Känns som att vi nyss hade Majas dop och det var i slutet av Maj. Tomas fyra veckors semester kändes som ett förlängt veckoslut typ. Den här veckan är jag ensam hemma med alla barnen. Så skönt! Jag är så van att sköta allting själv här hemma på mitt vis så när Tomas hade semester så blev det bara råddigt. Jag blev slö och lat och inte mycket klokt blev gjort. Märkligt!  Men inte kan jag ju sticka under stol med att det var skönt att få ligga kvar i sängen i 4 veckor medan han steg upp med barnen och fixade frukost. Varje morgon hela semestern. Jag har  det gudagott ska ni veta. Jag tror att vi alla fattade att jag behövde det efter 4 månader av nattamning och hackig sömn.

Men nu är vi alltså tillbaka på banan. Första dagen med normala rutiner igår och vilken energi jag hade plötsligt. Jag har nog vilat och fyllt enegireserverna till max för ännu kl.20 stod jag ute och ripa ogräs så det stod härliga till. Jag älskar trädgårdsskötsel, som terapi för mig. Jag gjorde sånt som säkert borde ha blivit gjort i Juni men bättre sent än aldrig tänker jag.

Nästa vecka börjar sen vardagen rikrigr på allvar. Felicia börjar i förskolan. Hon längtar och väntar så efter sina dagiskompisar trots att hon träffat en del av dem under sommaren. Även musiklekis drar igång. Höst på riktigt, älskart. Liam, min lilla mammagris, får ännu vara hemma med mig och Maja hela augusti. Han är inte alls i behov av dagis, trivs lika bra hemma fast han är en mycket social typ annars. Men från September får han nog börja halv dag för att  lite komma ut bland jämnåriga barn och leka. Och jag och Maja tänker leta upp någon mammagrupp eller  ett mammacafe som vi kan besöka någon dag i veckan. Barnen är ju bara i dagis mellan 9-13 så att så jätte mycket program hinner vi ju inte med alla dagar.

Måste komma ihåg att skriva Majas månadsrapporter här också, vet att 4 månaders rapporten saknas och snart blir hon 5. Hon hinner väl börja gå innan jag får den nerplitad. Hjälp! 

3 thoughts on “Sommaren som försvann.

  1. Jag tycker också att somrarna bara går fortare och fortare! Har inte alls hängt med. Nyss väntade vi på Robbes semester o imorgon är hans sista semesterdag, say whaaaat!? Vi kan ju försöka få in kafferep nån dag 😊 går ju hemma nu o nästa v börjar förskolan för Moas del.

Kommentera

