Hem » Uncategorized » Har man slått yxan i båten så får man ro som fan.

Har man slått yxan i båten så får man ro som fan.

Ett nyår har svischat förbi och 2017 är året då ännu en liten baby beräknas födas till vår familj. Ja ni läste rätt. Vi ska alltså bli sex personer i familjen i sommar.  Det är knappt så jag kan greppa det själv. Känns stundvis hisnande och skrämmande och stundvis spännande och roligt.

Idag går jag in i vecka 18 och kan inte annat än konstatera att tiden går fort. Snart ska vi gå på andra ultraljudet och då är halva väntan över. Jag mår oförskämt bra, känns inte någonstans att jag är gravid. Om det inte vore för det välbekanta fladdret i magen så skulle jag inte tro på det hela själv heller. Magen har inte börjat växa nämnvärt ännu och vågen visar 1 kg plus. Mina värden är bra och jag har inte känt av sammandragningar än så länge. Jag orkar jogga, jag orkar jobba och jag orkar vara rätt så glad och tålmodig. Jag har god aptit och kaffet har börjat smaka gott igen. Känner knappt igen mitt gravida jag. Haha!

Det var ingen självklarhet att vi tänkte behålla den här graviditeten när den uppenbarade sig en höstdag i Oktober. Men innerst inne vet jag att jag aldrig hade klarat av att göra en abort så jag tänker lite enligt mottot att ”har man slått  yxan i båten så får man ro som fan”. Och det är just det vi gör. Hopar och ror. Det är ingen lätt match att balansera en familj med tre barn alla gånger och jag är fullt beredd på att det inte kommer att vara helt smärtfritt att ro det här skeppet i land heller. Fyra barn under 7 år. Men jag tänker ändå att om några år när dom är stora är glädjen fyra gånger så stor.

6 thoughts on “Har man slått yxan i båten så får man ro som fan.

Kommentera

