Hem » Uncategorized » En månad att tycka om.

En månad att tycka om.

Mars har kommit att bli en av mina favoritmånader. Ännu håller vintern oss kvar i ett stadigt grepp men vissa dagar då solen skiner kan man känna doften av vår. Och det bästa är ju att i Mars har vi ännu hela långa riktiga våren framför oss. Ni vet sol, fågelkvitter, takdropp, ljusare kvällar, grönska, vägdamm och hundbajs blandat  med tussilago i alla diskeskanter. Och så det bästa med Mars är ju att då firar vi en liten Maja i vårt hus. Allas vårt lilla glädjepiller

Jag är bara lite rädd för att våren kommer att svischa förbi i ett hiskeligt tempo. Jag har nu senaste tiden jobbat ca 40-50 timmars veckor. Jag som bara sku jobba lite extra på sidan…Ja det är så typiskt mig att gå all in. Men jag trivs ju som bäst när det är lite hektiskt tempo. Dock med måtta. Där emellan ska ju också huset städas, hunden rastas, maten lagas, sagor läsas, barnen badas, maten handlas, tvätten tvättas… Livet som småbarnsförälder helt enkelt.

One thought on “En månad att tycka om.

Kommentera

